نحوه انتقال مالکیت آنلاین سیم کارت
نوشته شده توسط : امیررضا

همانطور که میدانید امروزه سیم کارت ها نقش مهمی در زندگی افراد دارند.به همین دلیل روزانه سیم کارت های زیادی خرید و فروش می شود. لازم به ذکر است که تعداد زیادی از سیم کارت هایی که به فروش میرسد توسط پیشخوان ها و نمایندگی ها است بدین ترتیب نباید نگران انتقال مالکیت باشید. اما افرادی که از طریق شخص سیم کارت دست دوم خریداری می کنند و یا به شخص سیم کارت می فروشند ممکن است دچار چالش ها و نگرانی هایی شوند. بدین ترتیب ما در ادامه مطلب روش هایی را ارائه میدهیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن فرایند انتقال مالکیت سیم کارت دست دوم را انجام دهید.انتقال مالکیت سیم کارت از اهمیت بالایی برخوردار است. تمام افرادی که سیم کارت دست دوم می خرند، افرادی که سیم کارت خود را میفروشند همچنین فروشنده های سیم کارت که دائما در حال خرید و فروش هستند، باید برای پیشگیری از بروز مشکلات قانونی، هنگام خرید یا فروش، انتقال مالکیت سیم کارت را انجام دهند.

ممکن است پروسه انتقال مالکیت وقت گیر باشد و به همین دلیل پیش از انجام آن "انتقال مالکیت آنلاین سیم کارت" را جستجو کرده و به نتایج مبهمی دست یافته باشید. در ادامه این مطلب قصد داریم به شما بگوییم آیا امکان انتقال مالکیت آنلاین سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل امکان پذیر است یا خیر؟

·        انتقال مالکیت آنلاین سیم کارت

تا کنون انتقال مالکیت سیم کارت برای تمام اپراتورها (همراه اول، ایرانسل و رایتل) به صورت حضوری امکان پذیر بوده است و برای تضمین امنیت و احراز هویت دقیق، باید هر دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده یا وکلای قانونی آنها در نمایندگی اپراتورها حضور پیدا می کردند.

در جواب این سوال که "آیا انتقال آنلاین مالکیت سیم کارت امکان پذیر است؟" باید بگوییم: خیر.

در سال 1403 و تا به امروز انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول،ایرانسل و رایتل تنها به صورت حضوری انجام می شود و همچنان درگاهی برای انتقال مالکیت آنلاین سیم کارت وجود ندارد.

جهت انتقال مالکیت سیم کارت همانند گذشته، باید دو طرف معامله یعنی خریدار سیم کارت دست دوم و فروشنده آن در دفاتر نمایندگی اپراتورها حضور داشته باشند و مدارکی نظیر شناسنامه و کارت ملی را نیز به همراه داشته باشند.

یکی از دلایل اهمیت حضور فیزیکی فروشنده و خریدار سیم کارت در نمایندگی اپراتورها، ارزش بالای برخی از سیم کارت ها مانند سیم کارت 0912 همراه اول و سیم کارت رند همراه اول و سایر اپراتورها امی باشد که نسبت به سایر خط ها از قیمت بالاتری برخوردارند.

دلیل دیگر تضمین امنیت و احراز هویت دقیق، برای پیشگیری از بروز هرگونه سوء استفاده احتمال و بروز مشکلات قانونی برای طرفین می باشد.

·        انتقال مالکیت حضوری سیم کارت

همانطور که در ابتدا گفته شد برای انتقال مالکیت حضوری دو طرف معامله باید با همراه داشتن مدارک ضروری از جمله شناسنامه و کارت ملی به نمایندگی اپراتور مورد نظر خود مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیم کارت در دفاتر نمایندگی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل با یکدیگر متفاوت بوده که در ادامه به تفکیک به آنها خواهیم پرداخت.

§        انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل

انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل فقط به صورت حضوری انجام می شود و اولین و مهم ترین شرط حضور فیزیکی خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آنها در یکی از دفاتر نمایندگی ایرانسل می باشد.

مدارک مورد نیاز که طرفین معامله باید همراه داشته باشند:

-         مدارک شناسایی معتبر

اشخاص حقیقی: کارت ملی برای اتباع ایرانی، گذرنامه اتباع خارجی

اشخاص حقوقی: سند ثبت شرکت، اظهارنامه مالیاتی، مجوز تجاری شرکت یا آگهی روزنامه رسمی کشور

-         پوکه سیم کارت

فروشنده برای انتقال سیم کارت به خریدار باید پوکه آن را همراه داشته باشد.

-         آدرس و کد پستی

آدرس کامل آخرین محل سکونت و کد پستی 10 رقمی

آخرین مرحله انتقال سیم کارت امضاء سند انتقال مالکیت است که خریدار و فروشنده سیم کارت باید قراردادهای مربوطه را امضا کرده و اثر انگشت بزنند.

**در صورتی که مالک سیم کارت ایرانسل فوت کرده باشد، برای انتقال مالکیت سیم کارت داشتن وکالت نامه کتبی از وراث ضروری است. در صورت وجود هرگونه مشکل قانونی، امکان انتقال مالکیت سیم کارت فرد فوت شده وجود نخواهد داشت.

§        انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول

اولین شرط در انتقال سیم کارت همراه اول نیز حضور فیزیکی طرفین معامله می باشد. در صورت عدم امکان حضور فروشنده یا خریدار سیم کارت، نماینده قانونی آنها باید حضور داشته باشد.

مدارک مورد نیاز که خریدار و فروشنده سیم کارت همراه اول باید همراه داشته باشند:

اشخاص حقیقی

-          اصل کارت ملی و تصویر آن

-         کدپستی 10 رقمی خریدار سیم کارت

اشخاص حقوقی

-         اصل و تصویر وکالت نامه وکیل قانونی

در صورت حضور نماینده قانونی به جای شخص حقیقی، باید اصل و تصویر وکالت نامه قانونی خریدار یا فروشنده را به همراه داشته باشد.

مراحل انتقال سیم کارت همراه اول:

-         تکمیل سند انتقال مالکیت

درج امضاء و اثر انگشت دو طرف معامله الزامی است.

-         تکمیل فرم تعهدهای خرید سیم کارت

خریدار سیم کارت دست دوم یا نماینده قانونی ایشان باید فرم تعهد های مربوط به خرید سیم کارت را تکمیل نمایند.

-         اطمینان از فعال بودن سیم کارت

سیم کارت همراه اول باید فعال و در حال استفاده باشد.

-         پرداخت صورت‌حساب میان‌دوره سیم کارت دائمی

صورت حساب میان دوره سیم کارت دائمی باید توسط فروشنده به صورت کامل پرداخت شده باشد.

**در آخرین مرحله انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول، پس از کسر هزینه انتقال از اعتبار سیم کارت (در صورت اعتباری بودن سیم کارت)، مالکیت سیم کارت به فرد خریدار انتقال می یابد.

§        انتقال مالکیت سیم کارت رایتل

حضور فروشنده و خریدار برای انتقال مالکیت سیم کارت در دفاتر نمایندگی رایتل نیز الزامی است.

مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیم کارت رایتل:

-         اصل کارت ملی

فروشنده و خریدار یا وکیل قانونی ایشان باید اصل کارت ملی را به همراه داشته باشند.

-         اصل و کپی وکالت نامه

در صورت حضور نماینده قانونی به جای هر یک از طرفین، باید اصل و کپی وکالت نامه قانونی موکل خود را (خریدار یا فروشنده) به همراه داشته باشد.

-         پوکه سیم کارت

آخرین مرحله انتقال مالکیت سیم کارت رایتل، درج امضاء و اثر انگشت طرفین معامله می باشد.

**در صورت مسدود بودن سیم کارت رایتل، باید پس از رفع مسدودی برای انتقال مالکیت آن اقدام نمایید.

انتقال مالکیت سیم کارت تنها به صورت حضوری امکان پذیر است و تاکنون درگاهی برای انتقال آنلاین مالکیت سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل طراحی و ثبت نشده است. اهمیت حضور فیزیکی فروشنده و خریدار سیم کارت دست دوم یا وکیا قانونی آنها به دلیل تضمین امنیت و احراز هویت دقیق توسط مسئول انتقال مالکیت سیم کارت است. علاوه بر این به دلیل بالا بودن قیمت برخی از سیم کارت ها از جمله سیم کارت 0912 همراه اول و سیم کارت رند که قیمت بالایی نسبت به سایر سیم کارت ها داشته، حضور فیزیکی دو طرف معامله برای پیشگیری از بروز مشکلات قانونی و هرگونه سوء استفاده احتمالی ضروری است. 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: